Wednesday, 26 February 2014

Rahsia Kertas Minyak

Mungkin korang semua pernah menggunakan kertas minyak untuk mengelap minyak di muka. Tapi ada sesuatu yang perlu korang tahu tentang kertas minyak. Mungkin setengah daripada korang sudah tahu mengenainya.Para wanita dan remaja masa kini mungkin percaya terhadap kertas minyak yang boleh mengurangkan minyak di muka mereka tetapi ia disebaliknya. Sebenarnya kertas minyak hanya menambahkan lagi minyak di muka korang. Cuba korang lap muka korang dengan menggunakan kertas minyak dan ulang semula selepas 40-50 minit. Minyak pada muka korang tetap ada dan ia semakin banyak.Jadi, kalau nak kurangkan minyak di muka korang, gunalah tisu atau tisu basah. Dengan cara ini, minyak di muka dapat dikurangkan. Hal ini pun baru saya dapat tahu, jadi saya terus tulis dekat blog supaya orang lain berhati-hati menggunakan kertas minyak. Kalau korang tetap nak guna, gunalah sehelai sahaja. Tidak perlulah sampai berhelai-helai.


Salam Sayang
Syaf



No comments:

Post a Comment